GLOBAL HONDA

인류의 꿈을 실현해 나가는 존재하는 것 자체가 기대되는 기업

CEO Message

 

With our dreams as the prime mover, we'll bring joy and happiness to our customers with truly attractive technologies and products. With our dreams as the prime mover, we'll bring joy and happiness to our customers with truly attractive technologies and products.
혼다는 앞으로도 존재하는 것 자체가 기대되는 기업이 되기 위해, 자신만의 이니셔티브를 바탕으로 꿈을 실현해나가고자 노력하는 전 세계 사람들을 지원하는 '힘'이 되고자 합니다.
혼다는 앞으로도 존재하는 것 자체가 기대되는 기업이 되기 위해, 자신만의 이니셔티브를 바탕으로 꿈을 실현해나가고자 노력하는 전 세계 사람들을 지원하는 '힘'이 되고자 합니다.

혼다는 설립 이래 "꿈"을 원동력 삼아 움직였습니다. 독창적인 아이디어, 기술 및 디자인을 중시하면서도 모두가 불가능하다고 여기는 일에 과감하게 도전하고 성장해 왔습니다. 혼다는 다양한 형태의 모빌리티를 개발함으로써 꿈을 실현해나가고자 노력하는 전 세계 사람들을 지원하는 "힘"이 되는 것을 목표로 합니다. 이를 통해 모빌리티와 일상 생활의 발전에 기여하는 가치를 제공하고 있습니다.

자동차, 모터사이클, 전동기, 항공기 등에 이르기까지 다양한 분야에서 모빌리티의 발전을 끊임없이 추구하는 혼다의 노력은 모빌리티의 가치를 높이고 사람들의 삶의 잠재력을 확장시킵니다. 모빌리티를 통해 더 많은 사람들이 '연결'될 때 우리는 더 큰 '힘'을 창출할 수 있고, 이는 혼다가 더 나은 사회를 만드는 데 도움이 됩니다. "환경 영향 제로(zero environmental impact)"와 "절대 안전(absolute safety)"이라는 두 가지 개념으로 이러한 미래를 실현하는 것이 혼다의 사명이라고 생각합니다.

한편 최근 자동차 산업은 ‘100년에 한 번 있을까 말까 한 변혁’을 겪고 있습니다. 혼다는 사명을 완수하고 존재하는 것 자체가 기대되는 기업이 되기 위해서 "혼다가 달성하고자 하는 것"과 "혼다가 고객에게 제공할 가치"를 다시 명확히 해야 했습니다. 이러한 신념을 바탕으로 글로벌 브랜드 슬로건인 꿈의 힘(The Power of Dreams)을 재정의했습니다.

우리는 새로운 슬로건을 만드는 대신 기존의 슬로건을 재정의하기로 결정했습니다. 일련의 논의 끝에 혼다가 달성하고자 하는 것의 기반은 혼다에서 일하는 직원 모두의 "내재적 동기"에서 시작되는 "꿈의 힘"이라는 결론에 도달했기 때문입니다.

"누군가 지시해서 하는 것이 아닌 진심으로 하고 싶고 해야 한다고 믿고 일 합니다." 혼다에서 직원 개개인의 본질적인 꿈은 혼다의 원동력이며, 직원들의 강한 개성이 충돌하고 다양한 지식과 꿈이 서로 상호 작용할 때 더 큰 지식과 더 깊은 꿈으로 진화합니다. 이러한 종합성은 가치를 창출하는 '창의성'으로 발현됩니다.

또한, 혼다가 지금까지 제공해 온 모든 모빌리티 제품 및 서비스의 본질적인 가치를 되돌아보고 다시 살펴봤습니다. 그 결과 혼다가 지속적으로 제공하고자 하는 두 가지 가치 제안이 있다는 결론에 도달했습니다. 하나는 여러분의 "시간이나 공간과 같은 제약에서 해방"시키는 것이고, 다른 하나는 "사람의 능력과 가능성을 확장"시키는 것입니다.

혼다의 창조적인 힘은 "해방"과 "확장"이라는 두 가지 키워드로 대표되는 가치를 창출합니다. 혼다가 제시하는 이러한 가치는 전 세계 사람들을 움직이고 꿈에 한 걸음 더 다가가는 사람들을 지원하는 "힘"이 될 것입니다. 그런 '꿈의 힘'이 주변 사람들에게로 퍼져나가 우리 사회 전체에 꿈의 폭이 넓어질 것입니다.

혼다는 이러한 미래에 대한 열망을 담아 기존의 혼다 글로벌 브랜드 슬로건이었던 ‘꿈의 힘’에 ‘우리가 당신을 움직이는 방법(How we move you)’를 추가하며 슬로건을 재정의했습니다.

‘우리가 당신을 움직이는 방법’은 '사람을 물리적으로 움직인다'와 '사람의 마음을 움직인다'라는 이중적인 의미를 담고 있습니다. 모빌리티 제품과 서비스를 통해 사람들에게 놀라움과 영감을 주고, 감동을 주고자 합니다. 이를 위해 혼다는 전 세계 사람들의 다양한 꿈에 이끌려 꿈을 구현하는 속도를 높일 것입니다.

혼다는 혼다만이 할 수 있는 방식으로 모빌리티의 가능성을 더욱 탐구하기 위해 계속 도전할 것입니다. 많은 기대 부탁드립니다.

In order to continue to be a company society wants to exist,Honda aims to become the “power” that supports people around the world who are trying to do things based on their own initiative.

Since its founding, Honda has been driven by its “dreams.” While valuing original ideas, technologies and design, Honda has grown by fearlessly taking on challenges to realize what was thought to be impossible. Through the creation of diverse forms of mobility, Honda aims to become the “power” that supports people around the world who are trying to do things based on their own initiative. In doing so, Honda has been providing value that contributes to the advancement of mobility and people’s daily lives.

Our relentless pursuit of advancing mobility, spanning automobiles, motorcycles, power products, aircraft and more, enhances the value of mobility and expands people’s life’s potential. When more people are “connected” through mobility, we can generate greater “power,” which leads us to the creation of a better society. We believe it is Honda’s mission to realize such a future with the concept of “zero environmental impact” and “absolute safety.”

In the meantime, the automotive industry is undergoing a “once-in-one-hundred-years transformation” that is characterized by swift changes. For Honda to fulfill its mission and continue to be a company people and society want to exist into the future, we needed to re-clarify “what Honda is striving to achieve” and “what value Honda will offer to its customers.” Based on this belief, we redefined our Global Brand Slogan –The Power of Dreams.

We chose to redefine the existing slogan rather than create a new one from scratch because, after a series of discussions, we came to the conclusion that the basis of what Honda is striving to achieve is the “power of dreams,” which starts from the “intrinsic motivation” of each and every one of us working at Honda.

“I am going to do it not because someone asked me to do it, but because I truly want to do it and believe I should do it.” Such intrinsic dreams of each of us at Honda will drive us forward, and when our strong individualities collide and our diverse knowledge and dreams interact with each other, they evolve into greater knowledge and more profound dreams. This synthesis manifests as “creativity,” which will generates value.

Moreover, we looked back and revisited the essential value of every mobility product and service Honda has offered to date. Consequently, we arrived at the conclusion that there are two value propositions Honda wants to continue offering – One is to enable people to “transcend various constraints such as time and place,” and the other is to enable people to “augment their abilities and possibilities.”

Our creative power generates the value represented by the two key words: “Transcend” and “Augment.” Such value we offer will become the “power” to move people around the world and support people who take one step closer to their dreams. Then such “power of dreams” will spread to the people around them, and there will be an expanse of dreams throughout our society.

With these aspirations for the future, we have added a new tagline – How we move you. – which follows the “The Power of Dreams.” This is the background of the redefinition of the Honda Global Brand Slogan.

The tagline – How we move you. –encapsulates the double meaning of “moving people physically” and “moving people’s hearts.” Through our mobility products and services, we want to surprise, inspire and move people. To do so, we will increase the speed of embodying our dreams while being driven by the diverse dreams of people around the world.

Honda will continue to take on challenges to further explore the possibility of mobility, in ways only Honda can do. So, please keep your expectations high.